[vc_row][vc_column][vc_column_text]Efter minimale lyttertal på et nyt prestigeprojekt gik Radio Louds ledelse selv til tasterne og skrev en række begejstrede anmeldelser af programmet.
Af Silas Mikkelsen, redaktion@indblik.net
”Befriende anderledes godt indhold til øregangen” og ”et vildt, vildt ride” lyder nogle af de rosende ord til Radio Louds nye radiodrama-satsning. Der er bare ét problem, anmelderne har vist sig at være cheferne på Radio Loud.
De fleste har nok hørt om ungdomsmediet Radio Loud, der slog den nu lukkede station Radio24syv i et offentligt udbud og i dag modtager 60 millioner kroner i statstilskud om året for at drive en DAB-kanal, som her efter snart et år i æteren fortsat kæmper med lyttertal så lave, at Gallup ikke kan måle dem.
Et af de store prestigeprojekter som Radio Loud anførte i den ansøgning, der sikrede dem statstilskuddet, var et samarbejde med teatret Mungo Park om at producere moderne radiodramatik.
Dette er i dag blevet til programmet ”Sceneløs”, som dog indtil videre har haft bemærkelsesværdigt få lyttere selv for Radio Louds standard: i de første to uger har programmet haft 374 igangsatte podcast-lytninger, hvilket omtrent svarer til, hvad Politikens podcast ”Forsvundne katte” fra 2017 har på en uge. Dette selvom Loud i forbindelse med udgivelsen lancerede en stor reklamekampagne på sociale medier for det nye program.
Efter alt at dømme har ledelsen på Radio Loud drøftet dette den 10. februar, hvor ”Sceneløs” pludselig modtog to ekstremt positive anmeldelser på iTunes. ”Vild oplevelse. Må bare sige at Sceneløs er vildt, anderledes, modigt og underholdende. Lyt!!!” lød det fra brugeren Annpannspand, mens en anden anmelder ved navn Kemowax skrev ”Jeg har sjældent oplevet et så vildt lydunivers, hvor jeg hele tiden bliver i tvivl om der er tale om dokumentar eller fiktion. Det er både galt og genialt” i sin femstjernede anmeldelse under overskriften ”Vildt vildt ride”. Dagen efter kom endnu en anmelder til, hvor Finn C H skrev ”Sceneløs er befriende anderledes godt indhold til øregangen”.
De tre begejstrede anmeldere kan uden videre identificeres som ledelsen på Radio Loud. Finn C H må således formodes at være Finn Clausen Høffner, tidligere adm. direktør i Radio Loud, i dag tilknyttet som konsulent.
Annpannspand er Louds direktør Ann Lykke Davidsen – samme bruger har i hvert fald tidligere i App Store anmeldt yoga-appen YOGO, som Ann Lykke Davidsen på daværende tidspunkt var direktør for. Kemowax er Louds programchef Kim Lykke Pihl Vesters profilnavn på MySpace og Pinterest.
Ser man nærmere på anmeldelserne af Louds øvrige programmer, dukker disse anmeldere op flere steder. Ann Lykke Davidsen har også anmeldt kanalens daglige debatprogram Touché med ordene ”Touché får mig klædt på til debatten i familien, blandt venner, med mig selv…”, mens samtaleprogrammet ”Freundschaft” bare får et ”Tak” og 5 ud af 5 stjerner fra direktøren. Begge anmeldelser er givet 10. februar.
Programchef Kim Pihl Vester dukker op blandt anmelderne af Louds podcast ”I får børn, jeg får kemo”, som efter hans mening er ”ægte, ærlig og inspirerende” og ”bør ramme ørerne på alle, der står i et svært sted i livet”.
Indblik.net forsøger at få en kommentar fra Radio Loud til sagen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]