Ny måling: Veganerpartiet står til 0 procent af stemmerne

Foto: Lars Corvinius Olesen
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Den veganske revolution ser ud til at være afblæst, hvis man skal tro en ny meningsmåling.

Af Jeppe Caspersen, jeppe@indblik.dk 

I den seneste måling foretaget af Voxmeter for Ritzaus Bureau fremgår det, at Veganerpartiet nu skraber bunden.

For blot 2 uger siden stod partiet til at få 0,4 procent af stemmerne, men allerede ugen derefter var deres vælgeropbakning halveret.

Veganerpartiet stod dermed til at få 0,2 procent af stemmerne i sidste uge, hvilket er et fald på 0,2 procentpoint, men siden da er partiets vælgeropbakning faldet yderligere.

I den seneste måling står Veganerpartiet til at få 0 procent af stemmerne, hvilket endnu en gang er et fald på 0,2 procentpoint. Det ser dermed ikke ud til, at Danmark står overfor en vegansk revolution.

Der er desuden ved Veganerpartiet en usikkerhed på plus/minus 0 procentpoint.

Få det fulde overblik over meningsmålingen i Det Politiske Termometer her.

Foto: Voxmeter for Ritzaus Bureau

Voxmeters politiske meningsmåling, offentliggjort den 31. maj 2021, baserer sig på telefoninterview med 1.005 repræsentativt udvalgte personer over 18 år og er gennemført i perioden fra den 24. maj 2021 til den 30. maj 2021.

Voxmeter afdækker i tabellen kun de personer, der ved, hvad de vil stemme, hvis der var folketingsvalg i morgen.

Ca 27,4 procent af de adspurgte var på det pågældende tidspunkt “i tvivl om partivalg”, “vil ikke stemme”, “vil stemme blankt” eller “er ikke stemmeberettiget”.

Den maksimale usikkerhed på de enkelte partier i denne måling er på plus/minus 2,9 procentpoint.

Kunne du lide artiklen her?

Så bliv medlem af Indblik, støt vores arbejde og få adgang til vores medlemsfordele. Vores medlemmer får bl.a. direkte adgang til at komme med idéer til historier.

Bliv medlem her.

KAN DU LIDE, HVAD DU LÆSER?

Det koster penge at lave kritisk journalistik. Som medlem er du med til at sikre, at vi på Indblik kan gøre det, vi er bedst til: At lave journalistik og skabe debat, der udfordrer konsensus i det øvrige mediebillede og i dansk politik.

 

Fik du læst?

Subscribe

* indicates required

.

Vi opbevare din data sikkert, og du kan til hver en tid melde nyhedsbrevet fra igen

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.