Kvickly vil hjælpe tvangslukkede butikker – deler op til 10 millioner ud

Torben B. Andersen. (Pressefoto)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Af Simon Riedel, simon@indblik.net
Mens specialbutikker lige nu er lukket ned og risikerer fallit, er der godt fyldt op med kunder i varehusene, hvor man også kan købe tøj og elektronik og andre nonfood-varer.
Dermed har Kvickly kunnet mærke et stort ekstrasalg, og det skal komme de mange detailforretninger til gode, for Kvickly mener det er konkurrenceforvridende, at detailforretningerne er sat ud af spillet for tiden:
– Vi ønsker at tage et fælles ansvar i lokalsamfundet. Mange små butikker lider i denne tid, fordi de ikke kan holde åbent på grund af coronarestriktioner. Vi lider ikke, og vi har et rigtig godt salg på nonfood. Vi kan mærke et stort ekstrasalg, siger Martin Kjær, varehuschef i Kvickly Albertslund til Albertslund Posten.
Kvicklys kædedirektør Torben B. Andersen uddyber:
– Vi går ind for sund konkurrence, men lige nu kan vi sælge varer, som vores naboer i specialbutikkerne ikke kan.  Vi ønsker at være en del af et levende handelsmiljø – og det kræver levende specialbutikker. Så for at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne; alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn, siger Torben B. Andersen.
Set fra de små detailhandleres side er der desværre ikke tale om direkte tilskud til omsætningen.
De i alt 67 Coop-ejede Kvickly’er i landet vil den 1. marts give specialbutikkerne en håndsrækning på mellem 7 og 10 millioner kroner. Det vil betyde, at hver af de 67 Kvickly-varehuse kan bruge omkring 100.000 kr. til lokal markedsføring af specialbutikker. Alle lokale butikker, som har været lukket ned, kan være med:
– Hvordan støtten og markedsføringen konkret bliver, vil blive bestemt lokalt af varehuscheferne i dialog med de enkelte handelsstande. Men det kan være i form af annoncering i lokalaviserne, events i de enkelte byer og fremstød på de sociale medier. Blot formålet er at få liv i handelen og byerne igen, oplyser Kvicklys kædedirektør Torben B. Andersen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[adning id="17957"]

Fik du læst?